Februari 17 tisdag
Do -something- - 1 skål soyghurt med granola, kaffe - 1 portion sparrisrisotto - 1 minisemla, 1 banan - 1 bit pizza med ost och grönsaker Motion: nej
seen from Brazil
seen from China
seen from Germany
seen from United Kingdom

seen from Malaysia
seen from United States

seen from United States
seen from China
seen from Thailand
seen from Malaysia

seen from Thailand

seen from Australia

seen from United States

seen from Malaysia

seen from Türkiye

seen from Australia

seen from United States

seen from Türkiye
seen from Thailand

seen from Malaysia
Februari 17 tisdag
Do -something- - 1 skål soyghurt med granola, kaffe - 1 portion sparrisrisotto - 1 minisemla, 1 banan - 1 bit pizza med ost och grönsaker Motion: nej
17 feb, mån
Hello darkness, my old friend. I've come to talk with you again. - 2 mackor med smör och ost, kaffe - 1 äpple, kaffe - 1 portion bönpasta med kräftstjärtar och avo - 1 äpple - 1 portion sparris&feta-risotto Motion; nej PS Om jag skriver ner det blir det roligare att motionera, även om det bara är typ en promenad.
Tisdag 27 jan 2015
Fan vet jag om det hjälper att föra matdagbok eller inte - någon sorts motivation och översikt behöver jag i alla fall - det VET jag!
SO HERE WE GO
- 1 skål grekisk yoghurt med lite granola, 1/2 glas råsaft, kaffe
- 1 macka med phiadelphiaost, 3 skivor brie, 1 avokado
- 1 portion bulgur med grönsaker, 4 falafel + 1/2 avokado
Motion: 30 min promenad till och från jobbet.
Kommentar: Den här dagen hade kunnat vara SÅ MYCKET VÄRRE. Och då menar jag absolut inte att det var en dålig dag på något sätt, varken matmässigt eller i övrigt. Den senaste tiden har jag haft så mycket tankar om mat och om att äta, äta, äta... och jag har ätit, också. Jag hade kunnat falla dit idag, för tankarna var där - gnagande och ångestframkallande. De får mig att spänna mina axlar och bita ihop mina käkar. Jag går in i ett sådant jävla fokus ibland när det gäller... dåliga saker. Wow.
Men jag ligger i soffan med en vanlig mätt mage och det är inget mer med det.
Cheers.
09.09.2013
Frokost - En jordbær Activia yoghurt. - Ett glass Cola Zero. - En banan. Skolemat/lunsj - To håndfull blå druer. - En plomme. Middag - En porsjon tomatsuppe. - En hvitløksbaguett. Mellommåltid - Ingenting. Kveldsmat - En kopp Mr. Lee nudler med kyllingsmak. Drikke - Ett lite glass Cola Zero + 0,5 l flaske Cola Zero - En kopp BelgianChoc kakao - 0,7 l vann
Unnat mig..
Igår och idag har jag haft en liten dip då jag unnat mig saker som egentligen inte är så bra för mig, ur ett hälsoperspektiv. Men det behövs ibland det med. När man ändrar om sin kost helt och hållet, går från att äta sötsaker varje dag till att bara göra det en dag i veckan (om ens det) så blir det en väldigt stor omställning för kroppen. Som många vet bildar socker ett beroende och jag är en av alla de som har haft ett beroende som nu, äntligen, börjar att försvinna successivt Men ibland faller jag dit.. dock tror jag att det är bra för mig att tillåta mig själv att faktiskt äta någonting sött i alla fall en gång i veckan - att ha en dag då jag unnar mig någonting gott! Genom att ha en dag då man unnar sig själv någonting - nyttigt eller onyttigt - så minskar risken att man faller dit och sätter i sig en hel chokladkaka varje dag i en vecka. Dessutom är det bra för mig att träna på att bara äta lite och sedan säga "nu räcker det" istället för att hejdlöst äta. Så, unna er själva saker då och då! Även ifall det egentligen inte passar in i era dieter eller i vad ni tänkt er. Tänk bara på att det finns en ganska fin gräns, istället för att unna sig ett 200 gram choklad kan man unna sig själv ett par rutor och njuta lite extra av dessa. Att kunna säga "nej" är svårt, men ack så viktigt! / Rutan
Matdagbok: 2013-02-01, Rutan
Frukost: 1 avokado Ca 20 mandlar 1 bit Gi-knäcke m. skinka på 2 glas mjölk Efter träning: 1 hemmagjord power-bar Lunch: 1 kebabrulle Mellanmål: 500 g vindruvor 1 banan Kvällsmat: 2 portioner vegetarisk lasagne m. sallad. Kvällssnacks: Ca 30 nötter (cashewnötter & mandlar) Har druckit vatten hela dagen, förutom till frukosten!
Taco (non LCHF)
Ok! Tacos med vanlig wrap och krydda är väl inte helt LCHF. Men gott och jag var lat. Bra start eller hur? Hemmagjord glass med lakridssås var gott det med...