عقلك مريض؟؟؟! لا تمرض خلق.. الله معك
let's talk about Bridgerton tea, my ask is open

PR's Tumblrdome

Andulka
KIROKAZE

⁂
Jules of Nature

Love Begins
Lint Roller? I Barely Know Her

No title available

Origami Around
"I'm Dorothy Gale from Kansas"

No title available
AnasAbdin
NASA
Sweet Seals For You, Always

ellievsbear

pixel skylines

JVL
2025 on Tumblr: Trends That Defined the Year
Alisa U Zemlji Chuda

seen from Japan

seen from Malaysia

seen from United States
seen from United Arab Emirates
seen from Malaysia

seen from Malaysia

seen from Malaysia

seen from Canada
seen from United States
seen from Colombia
seen from United States

seen from United States
seen from United States

seen from United States
seen from Canada
seen from Malaysia

seen from Malaysia

seen from Malaysia

seen from Malaysia
seen from United States
@drbakro
عقلك مريض؟؟؟! لا تمرض خلق.. الله معك
ماذا لو ان لم يكن هناك احداً ليحكي القصة.!
ورجعنا تاني لأول الطريق
اللهم القوة والونس
"وهأنذا الآن أعرف أن الموت: هو أن تظل صامتًا داخل الصورة."
أحدهم بعثر ترتيب عمري، ودسَّ سنينًا من الستين والخمسين في مُنتصف عشرينياتي.
من حوالي تلات أسابيع كانت جتلي فكرة ان ف حالات كورونا أو حتي اشتباه ليها بتبقي ناس سنها كبير وعايشه لوحدها اني أطبخ لهم واللي سهل عليا الحوار دا ان بنت خالتي دكتورة ف الحميات فهتعرف تقوللي ع حالات محتاجه دا وفعلا بدأت أنفذ الفكرة انا وكام واحده من صحابي، امبارح كانت أول حاله وفاه تحصل للناس اللي كنت متابعه معاهم والحاله دي كانت آخر مكالمه بيني وبينها بتحكيلي ع ابنها المسافر وبتقوللي محمد لما يرجع م السفر ويلاقيني معدتش بمشي ع عكاز هيطير م الفرحه والمكالمه دي كانت قبل وفاتها بكام ساعه ومن وقت معرفتي بموتها وانا احساس مسيطر ع قلبي انو تقيل لدرجه اني مش قادرة أمشى ومتقل حركتي نمت وصحيت ع رساله فيها كلام لطيف جدا من علي جوزي ودا ع غير العاده لان كلامه عزيز عليه وابني بيقول ماما ودي أول مرة يقولها النهارده ، يمكن المواقف ملهاش علاقه ببعض وانا اللي حابه أصدق ان ربنا عمللي دا عشان يخفف حمل قلبي اللي كنت حساه
عمليا علميا اي كلمه عميقه يعني ، بس حقيقي مجرد التظاهر ان انت كويس او علي الاقل بتحاول تيقي متفاءل دا تلقائي شويه بشويه بتبقي فعلا كويس
انا في فتره هنا كنت بعمل ريبلوج ل اي كلام ايجابي يقابلني ف وشي اي حاجه ايجابيه كويسه حتي لو انا وقتها عادي يعني مش متأثره بس فعلا شويه بشويه بتبقي كويس
دكتور علي ابو الحسن ف اخر تسجيل سمعتهوله، كان بيقول يعني فيما معناه " ان احنا نفضل نمثل لعلنا نصدق يوم".
والعكس هنفضل نتشاءم وبتاع هنفضل محصورن ف الجو دا والموضوع هيزيد سوء وهنبقي فعلا مش كويسين
ثمة لحظة لانعود بها كما كنا قبلها! لحظة نولد فيها فعلاً.... حقيقة لا مجازاً ولادة كاملة لاحظ للكناية فيها!
ولكنّي أخاف عليكَ من فتاة تقليدية تأخذك مني وتنامُ من الثامنة مساءاً، وانا التي كنتُ أجلس في الرابعة صباحاً أتصفح صورك على شاشة هاتفي لأتأمل هندسة الخالق في وجهك ، أخاف من أن تكون تلك تناديك بكل سذاجة باسم طفلكما الأول بينما انت طفلي الأول من رحم الحبّ بعد اتحاد قلوبنا ، أخاف عليكَ من إمرأة تبقى قدماها على أرض الغرفة عند قولكَ ايّاها" أحبّك" وأنا التي أهرع من غرفتي مسرعة لان هواءُها لم يعُد كافياً ، وانظر للكلمة وعيناي تلمع ثم أغلق هاتفي وابدا بالقفز كطفلة في الخامسة أهداها أحدهم لعبة، أخاف عليك يا جميل.... 💛🌻
View all 5 comments
"Sleep does not cure, because life gets more painful when we wake up."
الأبنودى كان عنده حق يسأل ..
ده وطن ده ولا فخ؟!!
“اسقط سبع مرات، وانهض ثمانية 🌟.”
ثم هما كانوا هما .. ثم قالوا كلام كتير ..