New Post has been published on Orta Ve Gol
New Post has been published on http://ortavegol.com/eyyam-oglu-eyyam/
Cüneyt Çakır’ın Yasin’in golü öncesi ‘devam’ kararı doğruydu, fakat verdiği penaltıda eyyam yaptı.
Kardemir Karabükspor, Galatasaray karşı ekip olarak oynadı.
Vazifesini yapmayan hiçbir oyuncu yoktu. Tıkır tıkır futbol oynadılar, çok çok net bir başarı aldılar.
Biraz daha dikkat etseler daha farklı olurdu.
Büyük takımların yöneticileri de, teknik adamları da, futbolcuları da çok konuşuyor az iş yapıyorlar. Ufak yerde ise çalışıyorlar.
90 dakika maçı seyrettik. Bazıları, “Yahu bu Karabük yaklaşık olarak bütün saha pres yapıyor. Bunların 60’tan sonra pili biter” diyordu. Yooo niye pili bitsin!
Galatasaray’ın zaten pili değil. Kalçalarına seyyar yük aleti de taksan yürüyecek halleri değil. Enerjileri artacak gibi değil.
Gelelim milletlerarası hakemimiz Cüneyt Çakır’a… Yasin’in pozisyonunda kafalar karıştı.
Lakin görüntülere dikkatle bakıldığında Yasin topu koluyla, hatta omuzuyla değil, göğsün üstteki tarafıyla aldı. Yani sağ akciğerin üstteki lobunun olduğu yerle… Ve muhteşem aldı önüne. Yasin o topu koluyla alsaydı, o top patlardı önünde “fısss” diye.
Göğsüyle aldığı için hafif sekerek geldi. Yani pozisyonda kol yok, hatta omuz bile değil.
Beyni vız vız vızıldıyor!
Cüneyt Çakır pozisyonu bütün süzemedi.
Olabilir bulunduğu yer itibarıyla hakkaten zor pozisyon. Yardım cı da çözemez çok güç. Eğer yan hakem uygulaması olsaydı o çözebilirdi. Ama maşallah çizgi hakemi uygulamasında da böyle pozisyonu süzenlere de hiç rastlamadım. Bu sefer Cüneyt Çakır, yürüye yürüye Yasin’in yanına gitti muhakkak edinmek için. Sordu, Yasin “Hayır” dedi.
Yasin eğer koluyla alsaydı ve hakeme de “Almadım” deseydi bu akşam ve yarın Yasin idam sehpasında olacaktı.
Yani hakemin futbolcuya danışması doğru mu hatalı mı? Buna da siz karar verin.
Cüneyt Çakır bundan sonradan bütün dağıldı.
Kafasında daima bu pozisyon var.
Beyni arı kovanı gibi. Vız vız vızıldıyor!
Bir şey olsa da versem çabasında.
Yahu kardeşim, hakemler insandır kusur yapar doğrudur. Sen eğer hata yapmışsan ama karar dürüst, bir hatada kalırsın. Senin bunu düzeltmek için yapacağın ikinci bir kusur bütün rezillik oluyor. Dün akşam yaptığın gibi!
Galatasaray’ın aleyhine bir penaltı verdi, dağlara taşlara rezalet. Pozisyonun uzakta yakından penaltıyla ilgisi yok.
Fakat televizyonda seyredenler de statta seyredenler de sahada oynayan futbolcular da böyle bir kararı bekliyordu.
Peki böyle bir kararı nasıl bir hakem zihniyetinden bekliyorlardı. Bu stil eyyamcı hakem zihniyetinden.
Bunun adı Cüneyt olur, Ali olur, Hasan olur farketmez. Bu penaltı eyyam oğlu eyyam kokan bir karardır.
RİKO BEY KUZU GİBİ!
Kardemir Karabük, teknik direktörü Tudor ile çatır çatır, göze güzel gelen futbol oynuyor. Bu öğretmen geldikten sonra Karabük’ün oyun şekli de değişti, anlayışı da, fizik gücü de… Bizde bir laf vardır, “Beygir sahibine kadar kişnermiş” diye hani pek işte. Peki Galatasaray için benzer cümleyi kullanabilir miyiz? “Aslan sahibine kadar kükrermiş” diyebilir miyiz? Diyemeyiz.
Çünkü RİKO’nun yürüyecek hali yok ancak Aslan kükresin!
Aslan maşallah kuzu gibi kuzu! Aslında şu ana kadar her zaman kişisel becerilerle kazandılar.
Sneijder olsa sahanın içini evirip çevirir. O da olmayınca işler zor. Zaten bakın Sneijder’ın olmadığı maçlara olay açık açık ortaya çıkar.
ÜST ÜSTE HATALAR
Ilk yarı bitiyor, skor 1-1… Karabük’ün hocasına sorsanız “G.Saray’dan kim çıksın?” diye… Bir tek ismi verir; Yasin Öztekin. Peki derhal dönelim sarı-kırmızılılara… Yasin’i niye oyundan alıyorsun? Ola Ki mükemmel teknik direktör RİKO (!) diyecek oysa, “O hazırlık devresinde eksik çalıştı” diyecekti. Eğer Yasin sizden bambaşka, yani takımdan ayrı çalışmışsa daha iyi yapmış. Çünkü RİKO takımı hiç çalıştırmamış, Yasin daha bereketli çalışmış.
G.Saray orta sahasına bakıyorsunuz üç tane fuzuli adam; Selçuk, De Jong, Josue… Bu üçlünün biri belirlenmiş fazla. Peki RİKO’nun yanına bakıyorsun, kim oturuyor? Eren Derdiyok.
Peki Eren maça kaçta giriyor; 84’te!
Sahada Bruma var, Rodrigues’i de alıyorsun.
Bu sefer benzer iki adam oyunda. Yani RİKO ne değin yapılmayacak meslek varsa yapıyor, ne kadar yapılacak iş varsa es geçiyor.