Bettens - Paris, Le Trianon - 09.01.14
seen from Australia
seen from Türkiye
seen from China
seen from Yemen

seen from Malaysia

seen from Malaysia

seen from Australia

seen from Israel
seen from United States
seen from China
seen from Malaysia

seen from Malaysia
seen from United States
seen from China

seen from Australia
seen from United States

seen from Australia
seen from Canada
seen from Australia
seen from United States
Bettens - Paris, Le Trianon - 09.01.14
Villeurbanne, France | Bettens (anciennement k's choice)
Bettens (anciennement k&;s choice)
http://www.transbordeur.fr/agenda
#Bettens #WinnaarBesteSingerSongwriterVlaanderen #Cover
Het Antwerpen van Gert Bettens
Het middaguur heeft net geslagen wanneer Gert Bettens de Starbucks op het Antwerpse Centraal Station binnenloopt. De gitarist van K’s Choice en broer van frontvrouw Sarah bestelt een goede kop koffie en neemt plaats. In het komende uur vertelt hij over z’n relatie met Antwerpen en hoe de stad hem beïnvloedt heeft.
De helderblauwe ogen van de 43-jarige gitarist twinkelen wanneer hij terugdenkt aan het eerste optreden dat hij met zijn zus gaf: ‘Dat was op de lagere school van Sarah, het Sint Lugardis in stadsdistrict Merksem. We waren toen nog heel jong en speelden covertjes, vooral van Eurythmics. Daar was Sarah heel erg fan van. Dat was het begin van onze muzikale carrière. Het eerste grote optreden dat we deden, was hier iets verderop in de oude Stadsfeestzaal. Dat is nu een shopping mall, maar dat heeft in de jaren negentig een tijd leeggestaan en daar werd dan opgetreden. Toen stonden er tachtig man te kijken en dat vonden we waanzin. Zoiets vergeet je nooit.’
Door in voorprogramma’s van grote bands te spelen werd tachtig man publiek al snel 800 man en brak K’s Choice door tot het grote publiek. Gert is trots dat hij het zover met de band geschopt heeft. Hij blijft hier opvallend bescheiden over, net als zijn zus overigens. Aard van het beestje verklaart hij: ‘Dat was een van de waarden die onze ouders ons mee hebben gegeven. Bescheidenheid siert de mens en dat heb ik altijd belangrijk gevonden. Ik ga niet ontkennen dat we iets goed hebben gedaan in de muziek, maar ik hou niet van opschepperij. Dat is direct een van de weinige dingen die ik niet leuk vind aan Antwerpen. Antwerpenaren denken namelijk best groot over henzelf. Dat zit blijkbaar in hun DNA. Dat is jammer.’
Ik denk met veel nostalgie terug aan die prachtige jaren.
Gert heeft gelukkig vooral heel veel goeds over de Diamantstad te melden. Als hij over zijn schooltijd spreekt, veert hij op. Als 17-jarige volgde hij kunstonderwijs in de stad: ‘Ik deed daar Grafische Vormgeving omdat ik heel graag tekende. Er was daar overigens ook een muziekopleiding. Overal waar je wandelde hoorde je in de verte een viool of een piano spelen. Dat was een ongelofelijk fijne sfeer om in rond te lopen. Iedereen was daar om iets moois te maken, dat heeft mij als 17-jarige zeker geïnspireerd. Ik denk met veel nostalgie terug aan die prachtige jaren.’
Naast Gert zat er een ander grote Antwerpse muzikant op het Rijksinstituut voor kunstonderwijs. Zijn naam? Stef Kamil Carlens. Wie dat is? Stef Kamil was basgitarist van Antwerps trots dEUS en hij is natuurlijk de frontman van Zita Swoon, die andere grote alternatieve Antwerpse band. ‘In de pauze kwam hij met z’n gitaar naar de speelplaats en ontstond er een neo-hippie sfeertje. Alle meisjes keken dan vol bewondering naar hem, ik ook trouwens. Ik pakte dan wel eens de gitaar, maar dat heb ik niet al te vaak gedaan, ik merkte namelijk dat Stef Kamil wel een stuk beter was dan ik.'
Een andere plek waar Gert met veel nostalgie aan terugdenkt is het Centraal Station waar we ons op dit moment bevinden. Vanaf hier pakte hij met Sarah de trein naar onder andere Brussel en Parijs om tours te doen. ‘Hier zat ik vaak in mijn tekstboekje nummers te schrijven. Waiting on a train. Best beroerd eigenlijk, maar het werkte.’
Gert is het liedjesschrijven nooit verleerd en brengt dit jaar samen met zijn zus een nieuw album uit onder de bandnaam Bettens. Dit album, Waving At The Sun, wordt de soundtrack van een natuurdocumentaire over Antarctica. ‘Het wordt niet onder de noemer K’s Choice uitgebracht omdat het een totaal andere show is dan dat men van K’s Choice gewend is. Daarom is er gekozen voor Bettens.’
Waving At The Sun komt in september uit en wordt gevolgd door een Europese tour. Hierbij wordt ook Nederland uitgebreid aangedaan.
Voor meer info, zie bettensmusic.com
Bettens - Surrender (Offical Music Video)
♪♫ yeah yeah yeah watch me go ♫♪
AWESOME, I ♥ it!!!
Enfin de retour. Très bientôt dans une salle de concert près de chez vous!
Bettens - Surrender (Offical Music Video)
Rank 1 & Jochen Miller feat.Sarah Bettens - Wild And Perfect Day (Extended Mix)