Aleyküm Selam
İnsanlar kendi yapamadıkları şeyler hususunda olumsuz konuşmayı severler. Buna ister nefis de ister şeytan vesvesesi, ister kibir de ister nefsi emmarenin oyunları ne dersen de bu eleştiri hep olur.
Mesela para konusunda bu kadar çok ticaret yapma, bu kadar çok fazla kazanmayı düşünme fazla para hem kafanı hem ahiretini götürebilir diye pek kimseden duymazsın.. Veya zengin biri kötü bir iş yaptı diye paradan soğuyanı hiç görmedim. Ama birisi sadece namaz kılıyor olsun onun bir hatasına bin kılıf güden milyon tane hasta ruhlu insanla karşılaşabilirsin..
Hayat böyledir. Meyve veren ağaç taşlanır. İyi olsan bi türlü, olmasan bi türlüdür. İmtihandır. Ve insanların birçoğu bu minvalde ahmaktır.
Bir vakitler bana da 5 vakit namazımı kılıp, dergahlara gidip, sohbetler dinleyip biraz da zikir çekiyorum diye bu kadar çok gitme kafayı yersin, bu kadar çok zikir çekme ibadet etme yok uçarsın yok kaçarsın gibi kelimeler kullananlar oldu. Ve bunlar en yakınlarım ailem arkadaşlarımdı. Onlara karşı dilim döndüğünce anlattım ve galebe çaldıysam da onların bir çoğunun anladıklarını düşünüyor muyum ?.. hayır. Daha sonra bir hadisi şerif gördüm.. Elbette Allahualem lâkin inşaÂllah nail olabilenlerden olmuşsuzdur.. Onu da hemen aşağıya paylaşayım o hâlde :
Size deli denilmedikçe imanınız hakikate ulaşmaz gibi manalar da verilen
“Allah’ı öyle çok zikredin ki, ta -insanlar- size mecnun / deli desinler.” (Ahmed b. Hanbel, 3/68; Hâkim, 1/499; Mecmau’z-Zevaid, 10/16)
O hâlde size böyle söylüyorsa sevinin derim .. :)